EN REDIGERING


Jag gillar "före och efter bilder". Och eftersom jag har suttit lite med redigeringskursen ikväll tänkte jag visa två för er. Bilden är kursmaterial från Moderskeppet, det är alltså inte jag som har tagit den.

Det jag dock har gjort i redigeringen är att höja kontrasterna, ljusa upp skuggorna, clona bort skräptunnan i vänster hörn, korrigera färgen på himlen (den frätte ut då jag höjde kontrasterna) och tillslut lagt på lite skärpa. Visst blev det skillnad!?
Jag gillar iaf bilden. Den ser lite ut som en målning.






Porträtt & Blandat | |
#1 - - Karin Tyskling:

Jag kommenterar Eva! Du är superduktig. Jag är förstås väldigt glad att ha dig som kollega men jag kan inte låta bli att undra vad du gör på FK... Du borde ju syssla med fotografering på heltid!

#2 - - Victoria:

Jag gillar också före och efter bilder, då ser man verkligen vad mycket grymt man kan åstadkomma med PS! Vad tycker du om kursen från Moderskeppet annars?

Upp